Visar inlägg med etikett sport. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sport. Visa alla inlägg

tisdag 22 mars 2011

Ibland Behövs Ingen Rubrik

"Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter."
- Glenn Hysén

lördag 13 mars 2010

In Russia, question answers you!

Såg på expressens Kalle Karlssons blogg att ryske fotbollsspelaren Andriy Arshavin svarar på frågor från sina fans på sin officiella hemsida. Blev genast intresserad av frågorna, då de ryktesvis är underhållande och inte nödvändigtvis av fotbollskaraktär. Sanna mina ord det är en del ganska underliga frågor Arshavins fans funderar kring, och den gode Andriy svarar givetvis enligt bästa förmåga. Här följer ett axplock:

5. From liza1951
The question is – do you approve when a girl starts using makeup very early in her life?
Arshavin
: As for the makeup, this is a purely personal matter for each girl, although I think it is better to consult a professional regarding this question.


14. From lambada
Hi, Andrey, in what order would you place the following animals: a tiger, a cow, a pig, a horse, a sheep?
Arshavin
: A pig - it will always get the last place! A tiger, a cow, a horse, a sheep. And I’ll repeat that a pig is always the last one, because it is a pig.


14. From PashaShiry
Have you ever been to Stavropol?
Arshavin
: No


8. Hi, Andrey, I love arsenal and helicopters. My friend, Steve, said that he met you once and he said you were very nice but you smelt of coffee. Do you like coffee? He also said that he held your hand. If I met you please could I hold your hand, I promise it will be no longer than for 3 minutes. LOVE FROM ANTHONY, 28 ENGLAND.
Аrshavin
: I don’t drink coffee at all.


Min personliga favorit är dock:

7. From RinaBeer
Hi. I am 25 years old and I’m still not married. My parents are very upset about this. They say I can end up a spinster. But I don’t want to get married yet. What shall I do? (Sorry if this is off topic; just
want to know your opinion)
Arshavin
: I think I can help you.
Step 1: You need to find a scruffy heavy drinker.
Step 2: Once you’ve found him, try to persuade him to “marry” you. I think that for a small amount of money, he will agree to fulfill the role of your fiancé :)
Final: Bring this guy home. Tell your parents he’ll live with you ;)
I think next time they will think better before forcing their opinion on you.

Det finns alltså ytterligare en kanal att vända sig till när man inte finner svaren hos wikipedia eller anders och måns. Skicka frågan till Andriy Arshavin!

söndag 21 februari 2010

Surrealistisk vit storm (och segdragna cowboys)

Lördagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fader vinter hade andra planer, han hustade och frustade bäst hela dagen och västtrafik svarade med att kapitulera fullkomligt. Bridgekvällen blev inställd så vi försökte ta oss till Jackie i kviberg och se en film istället. Resan Smyrna-Kviberg har nog aldrig varit stökigare, drygt 1 timma och 40 minuter inklusive godisinköp... Resan hem kände jag mig som Jake Gyllenhaal i spektakulära The Day After Tomorrow när jag vandrade hem på tomma spårvagsnspår genom snöstormen. Forcerade två meterhöga snödrivor innan man äntligen kunde ta sig innanför dörren värma sig.

Nåväl, filmen i fråga var Appaloosa, modern western-rulle med Ed Harris och Viggo Mortensen. Jag vet inte om det var sällskapet eller filmens fel, men kort sagt så var vi inte riktigt i form för Appaloosa den här kvällen. Ett sjusärdeles långsamt tempo tillsammans med fem halvintresserade åskådare borgade för en ganska seg tillställning. Möjligtvis är filmen bättre om man verkligen sätter sig in i den och hänger sig ordentligt till den. Såhär rakt på sak kan jag, trots att den var mycket välgjord, inte ge den mer än en 4a utav 10.


Då blev det desto roligare när vi efteråt slog om på TVn och fick se Marcus Hellner sprinta till sig ett OS-Guld. Oerhört imponerande laginsats av det svenska längdåkarlaget och en mycket välförtjänt bronsmedalj till 'hjälpryttaren' Johan Olsson. Kul att de svenska skidåkarna fortsätter att glädja oss såhär i OS-tider.

På tal om OS förresten, imorrn blir det ingen sovmorgon, Sverige - Finland klockan 06:00. Nu börjar allvaret!

lördag 20 februari 2010

Det skall börjas i tid

Lördagen bjuder på mycket spännande upplevelser. Bland annat skall bloggens författare göra sitt första framträdande (måhända bara på ett rep) i den eminenta Pedros Balkanorkester. Jag ser fram emot detta med tillförsikt, har alltid undrat hur det går till när de repar... Anledningen till repet är en spelning på Hönö/Öckerö någon gång i mars. Återkommer med fler detaljer.

Den andra mycket intressanta händelsen är givetvis den inplanerade bridgekvällen hemma hos Leif. Jag känner att i och med att jag snart bara har 40 år kvar till pensionsåldern så är det väl dags att börja öva på karakteristiska pensionärssysselsättningar. Vi tänkte därmed försöka oss på att hänge oss i det ädla spelet bridge. Givetvis ingår inmundigande av bridgeblandning och diverse småkakor.

I övrigt var det intressant att åka in till Smyrna igår vid sex-tiden. Normalt sett knökade 16-bussen var i stort sett helt folktom ända fram till Vasaplatsen. Sportlov, snöstorm och hockeylandskamp bidrar väl kanske inte direkt till Västtrafiks månadskassa, men nog kändes det lite märkligt att behöva trycka på stopknappen för att överhuvudtaget säkerställa sig om att bussen stannar.

På tal om hockeylandskamp, dygnsrytmen blir bara värre och värre desto längre OS lider. Intressant i sammanhanget är att det så hägrande slutspelet spelas en vecka innan tentaperioden på Chalmers. Blir en intressant balansgång där målet självfallet är att se varenda intressant match och samtidigt spika tentorna, känns som en fin målsättning. Man får väl ändå anse att OS har börjat rätt hyggligt för Sverige, trots uteblivna framgångar i sprint. Guldintervjuerna med Björn Ferry tål att höras flera gånger om, en i sanning värdig guldmedaljör.

Annars bjöd torsdagen på en intressant företeelse. Kursfest med Protein Engineering I. Detta är en masterkurs, vilket innebär att cirka hälften av alla kursare kommer från alla världens hörn. Låt säga såhär, mexikansk fest med svenskar, islänningar, kineser, indier, iranier och litauer leder till en allsköns blanding av människor och kulturer. Mest imponerande? Povilas från Litauen kunde texten till Boten Anna utantill...

måndag 27 juli 2009

vintern närmar sig

elitseriepremiären närmar sig med stormsteg. idag blev Per-Johan "Pebben" Axelsson klar för Frölunda för de närmsta 4 åren. sedan tidigare har även bl.a Joel Lundquist ritat på för 6 år. härligt att se att gamla frölundaspelare återvänder till klubben efter NHL karriären. i och med dessa värvningar kan Frölunda ställa upp med följande lag:

Kallio - Karlsson - Andersson
Axelsson - Hahl - Lundquist
Pettersson - Nordquist - Fabricius
Lasu - Andersson - Olimb

Lehtonen - Larsen
Niskala - Mäntymaa
Viklund - Hedman

Holmquist
Idoff

Övriga spelare: Blomdahl, Röymark, Klingberg, Johansson, Tömmernes

jag går på en skör tråd här och hävdar att detta är det på pappret klart bästa laget i Elitserien. jag vågar till och med hävda att de kan mäta sig med de sämre NHL-lagen (PHX, NYI, COL)

slutsatsen är att det kan bli riktigt roligt att gå på hockey i scandinavium i år. man får hoppas på en rematch mot HV i slutspelet sedan, detta ser riktigt spännande ut!

söndag 19 juli 2009


hejdlöst rolig rubrik. jag kan gå med på att starten i en tennismatch är viktig, men att kalla det en drömstart att vinna första bollen är väl en liten skvätt over-the-top.

torsdag 16 juli 2009

dagens icke-nyhet

idag kan man i Sportbladet läsa om Hammarby IFs mittback Igor Armas som gått med i en facebookgrupp som inte vill att Hammarby går med i Pridetåget.

efter att ha läst artikeln vet jag nu att en fotbollsspelare med moldaviskt ursprung har blivit medlem i en anti-Pride facebookgrupp utan att kunna varken engelska eller svenska. det är verkligen fantastiskt ointressant med tanke på att han bara gått med i gruppen utan att ens veta vad den handlar om. naturligtvis skeppas nyheten med en stor svart rubrik där ordet emot till och med har rödmarkerats.

å andra sidan kan jag känna igen mig i det Igor säger i texten:
"– Jag förstår inte engelska eller svenska, och när folk ber mig att gå med i grupper så gör jag det. "
jag förstår både engelska och svenska mycket väl men jag vet ändå inte varför jag är med i ens hälften av alla grupper och annat bröte man deltar i via facebook. joel och julia kuhlins idé att gå ur eländet kanske inte är så dum trots allt?