torsdag 13 maj 2010

Get Back!

Lite då och då funderar jag över vilka stora musikaliska akter man missat, och tyvärr inte har möjlighet att uppleva. Ofta beror det på artister som tragiskt gått bort, men också i vissa fall band som har upplösts eller artister som slutat turnera. Tänkte svänga ihop en liten lista på akter jag gärna hade sett, men aldrig kommer få möjlighet att se. Alfabetisk ordning och tillhörande YouTube-klipp, en klen tröst i sammanhanget.

The Beatles
Bob Marley & The Wailers
Dire Straits
Duke Ellington and his Band
Elvis Presley
Esbjörn Svensson Trio
Jimi Hendrix & The Experience
Michael Jackson
Pink Floyd
Queen
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble

Får jag bara välja en så blir det nog Queen. Jag lämnar kommentarsfältet till förslag på fler bortfallna live-akter!

2 kommentarer:

  1. Inga musiker/band att längta efter innan 1930-talet?

    SvaraRadera
  2. Inga jag kom på nu iallafall. Har du några förslag? Jag är ju inte särskilt bevandrad inom t.ex. klassisk musik eller tidig jazz.

    SvaraRadera