tisdag 6 juli 2010

Playing With Fire

Almedalsveckan är igång. Politikerna turas om att kasta floskler på varandra, det är nu kampanjerna skall hamras in ordentligt, fram med de riktigt billiga poängerna. Politiker går varje år längre för att få den så värdefulla uppmärksamheten mot sina huvudfrågor. Jag har längre funderat på när kommer gränsen att trädas över.

Feministiskt Initiativs talesperson Gudrun Schyman gjorde igår en så kallad PR-kupp. En handling de funderat igenom ett tag för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt för sina 100,000 kr de fått donerade av en svensk reklamduo. Eftersom de inte räckte till någon större reklamkampanj valde Gudrun & Co helt sonika att elda upp pengarna i en grill under stor uppståndelse. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, eller?

"– Vi gör det här för rättvisare löner, sade partiledaren Gudrun Schyman framför ett stort pressuppbåd på Hamnplan i Visby idag på morgonen." skriver SvD idag.

Kanske kan detta väcka lite intresse hos några aktivister, "bra gjort!" tänker säkerligen tjejerna i det feministiska kollektivet. Men snälla lilla Gudrun. Det är inte hos aktivister, feminister, vänsterfolk och antikapitalister du behöver skaffa mer cred. Det är hos vanliga Svenssons och övre medelklass, det är hos dem du behövs! Nej det här är inte bara ett oerhört stort slöseri med resurser - hjälp en ensamstående mamma med pengarna istället, eller använd dem i en biståndssituation, där är 100,000 en stor mängd pengar! - utan även en total felbedömning vad gäller positiv publicitet. All publicitet är inte bra publicitet. Jag blir både ledsen och arg över det här FI, varför måste ni feminister med så stora käftar alltid utnyttja dom så förbannat dåligt?

Noll poäng.

1 kommentar:

  1. Jag mår fysiskt illa när jag tänker på denna idiotiska handling - bättre definition på att missa målet (hebr. ordagranna betydelse av "synd") finns knappt!

    SvaraRadera