onsdag 9 juni 2010

Wasting My Time

Efter två tioplus-timmarsdagar på jobbet är det riktigt skönt att komma hem och bara lägga sig i en soffa. Läsa en bok. Spela lite TV-spel. Lägga pussel. Lyssna på musik.

Slösa. Bort. Tid.

Det kräver sina dagar för att kunna göra sånt helt obehindrat. Det måste nästan vara sommar, inga kurser, tentor eller rapporter som lurpassar bakom varje hörn. Ingenting jag egentligen borde lägga min ack så dyrbara tid på. No obligations, som dom säger på andra sidan dammen. Det är verkligen skönt att känna att tid inte alltid är en sån dyrbar resurs som vi alltid talar om.

Nu skall jag lägga mig i soffan igen och lyssna på Mauro Scocco.

Ljudet av tiden som går.

1 kommentar:

  1. Njut av stunden, snart lever du liksom jag i denna verklighet med långa arbetsdagar varje dag...... och inte får jag vila när jag kommer hem. Anna, frun och du kräver all min uppmärksamhet :) Ha en fortsatt skön slapp kväll..
    hälsar farsan

    SvaraRadera