torsdag 21 oktober 2010

The End Is Near

Så var den skriven. Den sista tentan under min tid på Chalmers, åtminstone tror jag väl det, får hoppas att det gick vägen. Nu är exjobbet kvar, det ska sägas, men det känns ändå som ett slags antiklimax, en lätt tenta som avslut på en ganska tråkig kurs. Antiklimax måste vara bland de värre känslorna som finns, man ville ju ha en strapats, ett riktigt berg att bestiga, som man precis tog sig över. Nu blev den sista perioden snarare en avslagen historia där hemmalaget redan hade en 4-0 ledning att stå på.

Det är en bisarr känsla att ha skrivit den sista tentan, gått den sista kursen. Det är en glädje, men samtidigt en sorg. Det är en lättnad, men samtidigt stor förvirring. Vad händer nu? Det får framtiden utvisa, först skall jag ge mig iväg till främmande land i drygt 2,5 månad och släppa tid och rum för ett tag. Det kan jag tycka att jag gjort mig förtjänt av.

Om någon undrar så kommer jag fortsätta skriva på bloggen vid de tillfällen jag får under resan. Det blir nog någon slags resedagbok, med intryck och betraktelser. Om man nu kan få tillgång till internet i de nepalesiska bergen. Vi får se, dagbok tänker jag skriva i vilket fall, sen när och om den publiceras står skrivet i stjärnorna.

4 kommentarer:

  1. Duktigt David!

    Berget får du bestiga i Nepal istället :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!

    När du kommer hit ska jag bjuda dig och Hunden på "indiska treat´s" med tanke på din seger!

    SvaraRadera
  3. Jag glädjs/lider med dig :)

    SvaraRadera
  4. Har tänkt lite mer på ditt inlägg och kommit fram till att du verkligen borde läsa kierkegaards "begreppet ångest" eller i alla fall en sammanfattning angående möjligheter, val och frihet.
    Läser själv "antigen eller" av allas vår sören och rekommenderar denna danska världskändis (dagens motsägelse?)

    SvaraRadera