söndag 21 februari 2010

Surrealistisk vit storm (och segdragna cowboys)

Lördagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fader vinter hade andra planer, han hustade och frustade bäst hela dagen och västtrafik svarade med att kapitulera fullkomligt. Bridgekvällen blev inställd så vi försökte ta oss till Jackie i kviberg och se en film istället. Resan Smyrna-Kviberg har nog aldrig varit stökigare, drygt 1 timma och 40 minuter inklusive godisinköp... Resan hem kände jag mig som Jake Gyllenhaal i spektakulära The Day After Tomorrow när jag vandrade hem på tomma spårvagsnspår genom snöstormen. Forcerade två meterhöga snödrivor innan man äntligen kunde ta sig innanför dörren värma sig.

Nåväl, filmen i fråga var Appaloosa, modern western-rulle med Ed Harris och Viggo Mortensen. Jag vet inte om det var sällskapet eller filmens fel, men kort sagt så var vi inte riktigt i form för Appaloosa den här kvällen. Ett sjusärdeles långsamt tempo tillsammans med fem halvintresserade åskådare borgade för en ganska seg tillställning. Möjligtvis är filmen bättre om man verkligen sätter sig in i den och hänger sig ordentligt till den. Såhär rakt på sak kan jag, trots att den var mycket välgjord, inte ge den mer än en 4a utav 10.


Då blev det desto roligare när vi efteråt slog om på TVn och fick se Marcus Hellner sprinta till sig ett OS-Guld. Oerhört imponerande laginsats av det svenska längdåkarlaget och en mycket välförtjänt bronsmedalj till 'hjälpryttaren' Johan Olsson. Kul att de svenska skidåkarna fortsätter att glädja oss såhär i OS-tider.

På tal om OS förresten, imorrn blir det ingen sovmorgon, Sverige - Finland klockan 06:00. Nu börjar allvaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar