fredag 3 juli 2009

pride and prejudice


precis läst (lyssnat) klart pride and prejudice av jane austen. ofantligt jättetråkig och ointressant den första, säg, tredjedelen. men den tog sig hyfsat mot slutet ändå och bjöd ändå vad den lovande. en berättelse om kolonialengland som i mångt och mycket går att översätta till vår tid. vi låter våra fördomar bestämma så oerhört mycket i livet. i slutändan måste jag ändå säga att det var en läsvärd bok, trots att de som känner mig vet att jag öste kritik över den inledningsvis. jag ger den en stark 7/10. nu fortsätter jag med en bok av utmärkta rob bell, för att sedan ta mig an great expectations av charles dickens.

i övrigt blir det mycket bad på kvällarna nu. och latmaskande på dagarna, jobbet är som jag misstänkte inte tidernas mest stressiga... spenderade 5 timmar av gårdagen åt att förkovra mig på wikipedia samt utmärkta quiz-sidan http://www.sporcle.com/. vad gäller wikipedia skall man naturligtvis läsa den engelska versionen som är enormt mycket mer utförlig än den svenska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar