måndag 27 juli 2009

vintern närmar sig

elitseriepremiären närmar sig med stormsteg. idag blev Per-Johan "Pebben" Axelsson klar för Frölunda för de närmsta 4 åren. sedan tidigare har även bl.a Joel Lundquist ritat på för 6 år. härligt att se att gamla frölundaspelare återvänder till klubben efter NHL karriären. i och med dessa värvningar kan Frölunda ställa upp med följande lag:

Kallio - Karlsson - Andersson
Axelsson - Hahl - Lundquist
Pettersson - Nordquist - Fabricius
Lasu - Andersson - Olimb

Lehtonen - Larsen
Niskala - Mäntymaa
Viklund - Hedman

Holmquist
Idoff

Övriga spelare: Blomdahl, Röymark, Klingberg, Johansson, Tömmernes

jag går på en skör tråd här och hävdar att detta är det på pappret klart bästa laget i Elitserien. jag vågar till och med hävda att de kan mäta sig med de sämre NHL-lagen (PHX, NYI, COL)

slutsatsen är att det kan bli riktigt roligt att gå på hockey i scandinavium i år. man får hoppas på en rematch mot HV i slutspelet sedan, detta ser riktigt spännande ut!

3 kommentarer:

  1. Hockey hockey hockey, jag hoppas du tar med mig på en hockeymatch nån gång i vinter David. Har ju varit på min enda fotbollsmatch med dig och skulle gärna gå på min första hockeymatch också =P...

    SvaraRadera
  2. Problemet för frölunda brukar väl inte vara att de har för dåliga spelare, utan problemet är att få dom spela som ett lag!
    Lyckas de med det, detta året blir de väldigt farliga...

    /daniel

    SvaraRadera
  3. Det var till stora delar det bedrövliga försvarsspelet i kombination med de två korsbandsskadorna som ställde till det förra året. i år har dahlén gjort sin hemläxa, det vore märkligt om Frölunda spelar lika illa defensivt i höst.

    SvaraRadera