torsdag 23 juli 2009

a one trick pony


ösregn och skånsk jazz-funk-pop, kan det vara något? ja varför inte? konserten är schysst om du frågar mig, varken mer eller mindre, en välspenderad timme helt enkelt, men inget att skriva hem om (möjligtvis är det precis det jag gör nu...). magnus tingsek (vilket är hans fullständiga namn) river av ett tiotal låtar på taube-scenenpå liseberg samtidigt som regnet bara öser ner. han har sin stil tingsek, sitt eget sväng och jag gillar det, men det blir nästan lite till hans nackdel ibland med. han känns musikaliskt låst vid ett visst gung och för mig blir det hela lite repeterande efter ett par låtar. på det hela taget är det bra välskriven svängig musik, och han har en grym pipa, men jag skulle vilja se lite mer våghalsighet. våga ta ut svängarna lite magnus! 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar